پشتیبانی سامانه های آموزش الکترونیکی

در صورت وجود مشکل و یا هر گونه سوال در خصوص استفاده از سامانه های آموزش الکترونیکی دانشگاه، ابتدا سوالات متداول را که در ادامه لیست شده است مطالعه نموده و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و رفع مشکل مربوطه و الزام به دریافت راهنمایی بیشتر، اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان گرامی می توانند از طریق سامانه مدیریت درخواست های الکترونیکی (لینک سامانه پایین همین صفحه) با حساب کاربری مدرس درخواست خود را ثبت و از همان طریق پیگیری نمایند.

(لینک ثبت نام و دریافت حساب کاربری مدرس)
1- برای ورود به سامانه پشتیبانی و ثبت درخواست چه اقدامی باید انجام داد؟
برای ورود به سامانه پشتیبانی آموزش الکترونیکی، با نام کاربری و رمز عبور پست الکترونیکی دانشگاه (اکانت مدرس) وارد شده و درخواست خود را ثبت نمایید.
2- نام کاربری و رمز عبور LMS را فراموش کرده ام چه کاری باید انجام دهم؟
بر روی لینک " رمز ورود را فراموش کرده‌اید؟ " در بخش ورود به سامانه کلیک نمایید. سپس از طریق یکی از دو گزینه پیش رو (ترجیحا نام کاربری)، اقدام به درخواست بازآوری کلمه عبور نمائید. لازم به ذکر است استفاده از این گزینه تنها درصورتی میسر است که در سامانه ایمیل معتبر برای نام کاربری شده ثبت شده باشد. در صورتی که قبلا در بخش مشخصات کاربری برای خود ایمیل معتبری ثبت نکرده اید، درخواست خود را در سامانه مدیریت درخواست ها ثبت نمایید.:
3- آیا برای استفاده از سامانه الکترونیکی و کلاس های آنلاین، راهنمایی تهیه شده است؟
بله در همین سایت در بخش ابزارها و راهنماها قابل مشاهده می باشد.
4- آیا دانشجویان دانشگاه های دیگر نیز می توانند در کلاس ها شرکت کنند؟
خیر، تنها دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس می توانند وارد سامانه شوند. مگر اینکه استاد درس درخواست اضافه کردن دانشجوی دیگری را، با هماهنگي و تاييد مدير گروه آموزشي و معاون آموزشي دانشکده خود، اعلام نماید.
5- آیا سامانه LMS و کلاس آنلاین با گوشی موبایل هم قابل استفاده است؟

بله، قابل استفاده است. برای کلاس های آنلاین باید Adobeconnect نسخه Android یا IOS را نصب کنید.

6- برای افزودن دروس از گلستان به سامانه LMS چه اقدامی باید انجام داد؟
دروس به صورت خودکار از سامانه گلستان منتقل می شود. اگر درس خود را در سامانه LMS مشاهده نمی کنید، درخواست خود را در سامانه مدیریت درخواست های الکترونیکی ثبت و پیگیری نمایید.
7- نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه Adobe Connect به چه صورت می باشد؟
برای ورود به کلاس آنلاین تنها از طریق سامانه LMS (با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور آن) و کلیک بر روی لینک مربوط به کلاس آنلاین وارد شوید. امکان ورود به سامانه Adobe Connect به طور مستقیم وجود ندارد.
8- آیا کلاس های آنلاین ضبط می شوند؟
بله قابلیت رکورد کلاس ها در محیط Adobe Connect توسط استاد درس وجود دارد. در صورت ضبط کلاس توسط استاد، پس از اتمام کلاس قبل مشاهده و دانلود می باشد.
9- دلیل قطع و وصل شدن صدا و تصویر و یا کندی سرعت تصویر نسبت به صدا در کلاس آنلاین چیست؟
علت آن سرعت پایین اینترنت استاد و یا دانشجو است.

سامانه مدیریت درخواست های الکترونیکی