دوره های POST DBA

معرفی دوره POst DBA

مشهور است که می گویند یادگیری هیچگاه پایان نمی یابد، زیرا زندگی هر روز درسی تازه برای آموختن دارد. در زندگی سازمانی و مدیریت بر انسان ها آن گفته مشهور حتی پررنگ هم می شود؛ در مدیریت سازمان ها چه بسا هر لحظه حرف و بحث تازه ای ظاهر می شود که باید درباره آن آموخت و یاد گرفت.

بسیاری از مدیران و کارشناسان برای افزایش توان مدیریتی و اداره بهتر سازمان های خود دوره های آموزشی اصلی مدیریت (MBA و DBA )را می گذرانند، ولی در اغلب موارد پس از پایان دوره ها، ارتباط دانشپذیران با مباحث علمی مدیریت کم می شود و فضای پر نشاط مناسبی که برای یادگیری، تعامل و همفکری به وجود آمده بود از بین می رود. از این رو، به نظر می رسد باید تدبیری اندیشید که فرایند یادگیری و توان افزایی کسانی که دوره های مدیریتی گذرانده اند، پس از پایان رسمی دوره ها نیز ادامه پیدا یابد. دوره حرفه ای Post DBA با در نظر داشتن چنین دغدغه ای به وجود آمده اند.

دوره حرفه ای Post DBA با هدف استمرار یادگیری فارغ التحصیلان دوره های آموزشی اصلی مدیریت و آشنایی عمیق تر آنها با مباحث جدید مدیریتی طراحی شده است، این دوره فرصتی را فراهم می کند تا شرکت کنندگان دانش خود را در حوزه موضوعات مورد علاقه به روز کنند و همچنین با مباحث جدید مطرح شده در علم مدیریت بیشتر آشنا شوند. تاکید دوره بر رویکرد پژوهشی و علمی به ابعاد مختلف مدیریت سازمان ها در کنار ملاحظات کاربردی و اجرای نظریه ها و ابزارهاست. پرداختن به مباحث جدید و روز در علم مدیریت و سازمان و بهره گیری از تجربه های کلاس جهانی برای آموزش کاربردی مدیریت از دیگر ویژگی های این دوره است.

ضرورت و اهمیت دوره POST DBA

سازوكار دنياي امروز چنان است كه گويا همه اركان و اجزاي آن سرعت گرفته اند و به سوي قله هاي ترقي مي شتابند. سازمان های امروز نیازمند مدیرانی هستند که با بینش و توجه بالقوه خود توانایی اداره و حل مشکلات پیچیده را داشته باشند.

هدف اصلی این آموزش، توانمند سازی مدیران است تا به کمک آن بتوانند فعالیت های اقتصادی، خدماتی و تولیدی را در بخش های خصوصی، دولتی و تعاونی بهبود بخشند. بر همین اساس دوره Post DBA فرصتی است برای براي پاسخ دهي به نياز تصميم گيرندگان در صنايع مختلف تا آنها را با دانش نوين در زمينه مديريت کسب و کار در عرصه های ابر رقابتي آشنا كند تا بتوانند در ايفاي نقش معمار سازمانی به طور موثر و كارآمد عمل نمایند.

مخاطبان دوره POST DBA

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

رشته های مرتبطی چون شاخه های مختلف علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه و ...

کارآفرینان و مدیران در همه سازمان ها، ارگان ها و شرکت های کشور

مدیران ارشد و سایر مدیران میانی سازمان ها

مدیران مجموعه ها و صاحبان کارگاه ها، کارخانه ها و بنگاه های صنعت

کلیه صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی

علاوه بر موارد فوق تمام افرادی که پس از کسب تجربه هایی در بازار کسب و کار قصد دارند وضعیت کاری خود را متحول کنند و آینده کاری بهتری را برای خود رقم بزنند مخاطبان اصلی دوره های Post DBA هستند.

برنامه زمانبندی دوره POST DBA

کلاس های دوره Post DBA در روزهای پنجشنبه یا جمعه برگزار خواهد شد.در طول دوره علاوه بر دروس اصلی، سمینار و کارگاه های آموزشی مدیریتی جهت تقویت مهارت های کاربردی دانشجویان ارائه می شود.

در مجموع دانشپذیران 270 ساعت (آموزش، سمینار و پروژه پایانی) را سپری می نمایند.

شرایط ثبت نام دوره POST DBA
  • برای ورود به دوره شرایط زیر ضروری است:

    داشتن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط یا گواهینامه گذراندن دوره DBA از موسسات آموزشی داخل یا خارج از کشور، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    • بررسی رزومه متقاضی
    • موفقیت در مصاحبه ورودی
    • دارا بودن 15 سال سابقه کار مدیریتی

    قابل ذکر است که هر چند در پذیرش داوطلبان سابقه مفید کاری و مدیریتی از امتیاز ویژه ای برخوردار است ولی در مصاحبه ورودی آنچه که بیش از هر چیز مورد توجه است علاقه و انگیزه فرد برای تحصیل و یادگیری است. علاوه بر این معیار و ملاک گزینش، استعداد و شایستگی مدیریتی بالقوه فرد است.